Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Maa- ja metsätalousministeriö päättää 24 päivänä helmikuuta 1995 annetun kolttalain (253/1995) 5 §:n 3 momentin nojalla:
1 §
Kolttalain mukaisia tukia myönnettäessä muusta kuin kolttalaissa tarkoitetusta yritystoiminnasta saadut tulot voivat olla enintään 42 600 euroa vuodessa. Puolisoiden osalta vastaavat yhteenlasketut tulot saavat olla enintään 55 900 euroa.
Edellä 1 momentissa tarkoitettujen kokonaistulojen enimmäismääriä korotetaan 2 100 eurolla jokaisesta hakijaruokakuntaan kuuluvasta lapsesta, joka ei ole täyttänyt 18 vuotta sen kalenterivuoden loppuun mennessä, jona tukea haetaan.
2 §
Tuloilla tarkoitetaan tässä päätöksessä valtionverotuksessa veronalaisia kokonaistuloja vähennettynä tulojen hankkimisesta johtuneilla kustannuksilla. Tuloina ei kuitenkaan pidetä työttömyysturvalain (1290/2002) mukaista työttömyysetuutta, paliskunnilta saatua palkkatuloa eikä myöskään sellaisia tuloja, jotka voidaan katsoa selvästi satunnaisluonteisiksi.
3 §
Tulot todetaan asian vireille tuloajankohtaa edeltäneessä viimeksi toimitetussa verotuksessa todettujen veronalaisten tulojen perusteella ottaen kuitenkin huomioon arvioidut tai muutoin todettavissa olevat tuloissa tapahtuneet muutokset.
4 §
Yhteisöjen valtionverotuksessa veronalaisten tulojen määränä otetaan huomioon sen yhteisön osakkaan tai jäsenen ja hänen puolisonsa tulot, jonka tulot ovat suurimmat.
5 §
Tämä päätös tulee voimaan 31 päivänä tammikuuta 2012.
Tätä päätöstä sovelletaan hakemuksiin, jotka tulevat vireille päätöksen tultua voimaan.