Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on sijoitustoiminnan veronhuojennuksesta verovuosina 2013–2015 annetun lain (993/2012) 9 §:n 2 momentin sekä verotusmenettelystä annetun lain(1558/1995) 16 §:n 12 momentin nojalla, sellaisena kuin se on laissa 994/2012, päättänyt:
1 §
Sijoitustoiminnan veronhuojennuksen ilmoittaminenSijoitustoiminnan veronhuojennuksesta verovuosina 2013–2015 annetussa laissa (993/2012) tarkoitetun kohdeyhtiön on ilman eri kehotusta annettava lain mukaan vähennykseen oikeuttavista sijoituksista ilmoitus Verohallinnolle.
Ilmoitus sijoitustoiminnan veronhuojennuksesta annetaan Verohallinnon vahvistamalla lomakkeella Verohallinnolle. Lomake toimitetaan osoitteeseen: Vuosi-ilmoitusten optinen lukupalvelu, PL 300, 00052 VERO.
2 §
Annettavat tiedotIlmoituksella on annettava seuraavat tiedot:
kohdeyhtiön yksilöintitiedot;
päivämäärä, jolloin kohdeyhtiö on merkitty kaupparekisteriin;
kohdeyhtiön vastaanottamien sijoitusvähennykseen oikeuttavien sijoitusten euromäärä kalenterivuonna yhteensä;
sijoittajan yksilöintitiedot;
sijoittajan tekemän sijoitusvähennykseen oikeuttavan sijoituksen euromäärä;
sijoituksella merkittyjen uusien osakkeiden kappalemäärä;
päivämäärä, jolloin osakeannissa merkityt uudet osakkeet on rekisteröity osakeyhtiölain (624/2006) 9 luvun 14 §:n mukaisesti kaupparekisteriin;
allekirjoitettu vakuutus siitä, että ilmoitetut sijoitukset täyttävät sijoitustoiminnan veronhuojennuksesta verovuosina 2013–2015 annetun lain mukaiset sijoittajaa, sijoitusta ja kohdeyhtiötä koskevat veronhuojennuksen ja sijoituksen vähennyskelpoisuuden edellytykset.
3 §
Tietojen antamisaikaEdellä 2 §:ssä tarkoitetut tiedot on annettava vuosittain tammikuun loppuun mennessä edelliseltä kalenterivuodelta.
4 §
VoimaantuloTämä päätös tulee voimaan 9 päivänä syyskuuta 2013.
Päätöstä sovelletaan vuosilta 2013–2015 annettaviin tietoihin.