Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on oma-aloitteisten verojen verotusmenettelystä annetun lain (768/2016) 29 §:n 6 momentin ja verotusmenettelystä annetun lain(1558/1995) 22 §:n 5 momentin, sellaisena kuin se on laissa 363/2013, nojalla päättänyt:
1 §
Annettavat tiedotKoronmaksajan on vuosi-ilmoituksessa ilmoitettava Verohallinnolle:
edellisen kalenterivuoden aikana maksettujen korkotulon lähdeverosta annetussa laissa (1341/1990) tarkoitettujen korkojen yhteismäärä, joista on peritty korkotulon lähdevero;
edellä tarkoitetuista koroista perittyjen lähdeverojen yhteismäärä;
rajoitetusti verovelvollisille maksettujen korkojen yhteismäärä; ja
niiden yleisesti verovelvollisille maksettujen korkojen yhteismäärä, josta lähdeveroa ei ole peritty.
2 §
Tietojen antamisaikaTiedot on annettava vuosittain viimeistään seuraavan vuoden helmikuun 15 päivänä.
3 §
TiedonantotapaTiedot on annettava sähköisesti käyttäen Verohallinnon julkaisemia sähköisiä ilmoittamispalveluita.
4 §
VoimaantuloTämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2017.
Päätöstä sovelletaan ensimmäisen kerran vuodelta 2017 annettaviin tietoihin.