Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on arvonlisäverolain (1501/1993) 151 §:n 4 momentin, sellaisena kuin se on laissa 773/2016, nojalla määrännyt:
1 §
Hakemuksessa hakijan on ilmoitettava:
nimensä ja osoitteensa, kotimaansa arvonlisäverotunniste tai verorekisterinumero, puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa
NACE-koodein kuvaus liiketoiminnastaan
pankkiyhteystietojensa IBAN- ja BIC-koodit
ajanjakso, jota hakemus koskee
mitä tarkoitusta varten tavarat ja palvelut, joista palautusta haetaan, on hankittu
onko hakija hakemusajanjaksona toimittanut tavaroita tai suorittanut palveluja Suomessa.
Laskusta tai tuontiasiakirjasta on ilmoitettava seuraavat tiedot:
laskun tai asiakirjan päivämäärä ja numero
myyjän nimi ja osoite
veron peruste euroina
maksetun arvonlisäveron määrä euroina
vähennykseen oikeuttava osuus prosenttilukuna kahdella desimaalilla ilmaistuna
palautettavaksi haettava määrä euroina
laskusta myyjän arvonlisäverotunniste Suomen etuliitteellä FI
hankittujen tavaroiden ja palvelujen laatu merkittynä Komission täytäntöönpanoasetuksessa (EU) N:o 79/2012 liitteessä III mainituin koodein.
2 §
Hakijan tai asiamiehen on vakuutettava, että hakemuksessa ilmoitettavat tiedot ovat totuudenmukaiset.
3 §
Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2017.