Lukuohje ja menetelmäkuvaus

Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.

Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.

4
Pykälää
Kumottu
Tila
Merkinnät: Voimaantulopäivä Päättymispäivä Kumonnut säädös

Verohallinto on öljysuojarahastosta annetun lain (1406/2004) 7 §:n 1 momentin, sellaisena kuin se on laissa 1191/2016, nojalla määrännyt:

2017-01-01→ 2017-03-28175/2017

1 §

Unionin ulkopuolelta Suomeen tuotavasta tai Suomen kautta kuljetettavasta tullitariffin nimekkeisiin 27.07, 27.09 ja 27.10 kuuluvista tuotteista tulee antaa ilmoitus Verohallinnolle öljysuojamaksun kantamista varten. Ilmoitusvelvollinen on se, joka antaa joko itse tai edustajansa välityksellä ensimmäisen öljytuotteita koskevan tulli-ilmoituksen niiden saavuttua Suomeen.

2017-01-01→ 2017-03-28175/2017

2 §

Ilmoitus on annettava tähän tarkoitukseen laaditulla lomakkeella (öljysuojamaksuilmoitus). Ilmoitus on toimitettava Verohallinnolle osoitteella Verohallinto/valmisteverotus, PL 20, 00052 Vero tai sähköisesti Verohallinnon valmisteveropalvelussa.

2017-01-01→ 2017-03-28175/2017

3 §

Öljysuojamaksun maksumenettelystä, ilmoitusvelvollisuudesta, määräämisestä, suorittamisesta ja maksuunpanosta on voimassa, mitä valmisteverotuslaissa (182/2010) säädetään rekisteröidystä vastaanottajasta.

2017-01-01→ 2017-03-28175/2017

4 §

Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2017.