Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on oma-aloitteisten verojen verotusmenettelystä annetun lain (768/2016) 25 a §:n 2 momentin, sellaisena kuin se on laissa 56/2018, nojalla päättänyt:
1 §
SoveltamisalaTätä päätöstä sovelletaan korjatun tiedon muodostamiseen tulotietojärjestelmästä annetun lain (53/2018) 6 §:n 2 momentissa tarkoitettuja suorituksia ja muuna kuin rahana annettuja etuja, 6 §:n 4 momentissa tarkoitettua tietoa sekä 6 §:n 5 momentissa tarkoitettuja suorituksia koskevien tietojen korjaamisen perusteella.
2 §
Korjatun tiedon muodostaminenVerohallinto muodostaa Tulorekisteriyksikölle annettujen tietojen korjaamisen perusteella verokaudelta veroa koskevan korjatun tiedon siltä verokaudelta, johon korjaus kohdistuu.
Jos 1 momentissa tarkoitettu korjatun tiedon muodostaminen johtaa negatiiviseen veron määrään, Verohallinto kohdistaa korjatun tiedon ensisijaisesti niille kyseistä verokautta aikaisemmille verokausille, joilta verovelvollisella on saman verolajin maksettavaa veroa.
3 §
VoimaantuloTämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2021.
Päätöksellä kumotaan Verohallinnon päätös verokauden veroa koskevan korjatun tiedon muodostamisesta (930/2018).
Päätöstä sovelletaan ensimmäisen kerran veroa koskevan korjatun tiedon muodostamiseen 1.1.2021 alkavalta verokaudelta annettavien tietojen korjaamisen perusteella. Korjatun tiedon muodostamiseen aikaisempien verokausien tietojen korjaamisen perusteella sovelletaan päätöksen voimaan tullessa voimassa olleita määräyksiä.