Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on verotusmenettelystä annetun lain (1558/1995) 14 f §:n, 17 e §:n ja 22 §:n 5 momentin, sellaisina kuin ne ovat, 14 f ja 17 e § laissa 1560/2019 ja 22 §:n 5 momentti 363/2013 nojalla päättänyt:
1 §
Tietojen ilmoittaminenRaportoitavista järjestelyistä verotuksen alalla annetussa laissa (1559/2019) tarkoitetun suomalaisen palvelun tarjoajan ja asianomaisen verovelvollisen on verotusmenettelylain 14 f ja 17 e §:n mukaisesti annettava vain viimeksi mainitun lain 14 f §:n 1 momentissa ja 17 e §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitetut tiedot.
2 §
TiedonantotapaLuonnollinen henkilö ja kuolinpesä voivat antaa tiedot sähköistä tiedonsiirtojärjestelmää käyttäen Verohallinnon julkaisemissa sähköisissä ilmoituspalveluissa tai Verohallinnon lomakkeella. Muut kuin luonnolliset henkilöt ja kuolinpesät voivat antaa tiedot vain sähköistä tiedonsiirtojärjestelmää käyttäen.
Verohallinto voi erityisestä syystä hyväksyä, että myös muut kuin luonnollinen henkilö ja kuolinpesä antavat ilmoituksen Verohallinnon lomakkeella.
3 §
VoimaantuloTämä päätös tulee voimaan 1 päivänä heinäkuuta 2020.
Päätöstä sovelletaan ensimmäisen kerran 25 päivänä kesäkuuta 2018 toteutetuista järjestelyistä annettaviin tietoihin.