Lukuohje ja menetelmäkuvaus

Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.

Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.

7
Pykälää
Voimassa
Tila
Merkinnät: Voimaantulopäivä

Verohallinto on autoverolain (777 /2020) 48 §:n 4 momentin nojalla päättänyt:

2021-01-01

1 §

Hakijan tiedot

Hakijasta tulee ilmoittaa nimi, henkilö- tai Y-tunnus ja osoite.

2021-01-01

2 §

Toiminnan luonne

Rekisteröidyksi autoveroilmoittajaksi hakeutuvan tulee ilmoittaa harjoittaako hän uusien, käytettyjen vai sekä uusien että käytettyjen ajoneuvojen maahantuontia tai valmistusta.

2021-01-01

3 §

Pyyntö rekisteriin merkitsemisen ajankohdasta

Hakija voi halutessaan ilmoittaa rekisteröintihakemuksessa, milloin hän haluaa aikaisintaan tulla merkityksi rekisteröidyksi autoveroilmoittajaksi.

2021-01-01

4 §

Muutos- tai lopettamisilmoitus

Rekisteröidyn autoveroilmoittajan on tehtävä muutos- tai lopettamisilmoitus silloin, kun muutoksen tai lopettamisen ajankohta on tiedossa.

2021-01-01

5 §

Rekisteröintihakemuksen, muutosilmoituksen tai lopettamisilmoituksen tekeminen

Rekisteröintihakemus, muutos- tai lopettamisilmoitus on tehtävä sähköisesti tai paperisena.

Siitä, mitä sähköistä menettelyä käyttäen rekisteröintihakemus, muutos- tai lopettamisilmoitus on tehtävä, määrätään Verohallinnon sähköisestä asioinnista ja varmentamisesta antamassa päätöksessä.

Paperinen rekisteröintihakemus, muutos- tai lopettamisilmoitus tehdään erikseen sovittavalla tavalla.

Paperinen rekisteröintihakemus, muutos- tai lopettamisilmoitus toimitetaan Verohallinnon ilmoittamaan osoitteeseen.

2021-01-01

6 §

Rekisteröintihakemuksen, muutosilmoituksen ja lopettamisilmoituksen allekirjoittaminen

Rekisteröintihakemus, muutos- tai lopettamisilmoitus on allekirjoitettava.

Sähköinen rekisteröintihakemus tai muutos- taikka lopettamisilmoitus täyttää allekirjoitusvaatimuksen, jos se on varmennettu siten kuin Verohallinto on sähköisestä asioinnista ja varmentamisesta antamassaan päätöksessä määrännyt.

2021-01-01

7 §

Voimaantulo

Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2021.