Lukuohje ja menetelmäkuvaus
Tämä sivu esittää yksittäisen säädöksen ajantasaisen version. Vihreä laatikko näyttää säännöksen voimaantulopäivän, sininen muutossäädöksen ja punainen kumotun säännöksen.
Valitse päivämääräväli suodattimesta nähdäksesi, mitkä säännökset olivat voimassa tiettynä ajanjaksona. Näytä kumotut -valinta hallitsee kumottujen säännösten näkyvyyttä. Aiemmat sanamuodot -painikkeesta näet pykälän historian.
Verohallinto on sähkön ja eräiden polttoaineiden valmisteverosta annetun lain (1260/1996) 26 b §:n 1 momentin sellaisena kuin se on laissa 958/2022 nojalla päättänyt:
1 §
Annettavat tiedot II veroluokan sähkön luovutuksistaAnnettavat tiedot ovat:
yrityksen nimi;
Y-tunnus;
kalenterivuoden aikana luovutetun II veroluokan sähkön määrä kilowattitunteina;
tieto siitä, onko II veroluokan sähkön luovutuksessa ollut kyse sähköverolain 2 §:n 6 kohdassa määritellystä teollisessa toiminnassa käytetystä sähköstä tai 2 §:n 6 a kohdassa määritellystä konesalitoiminnassa käytetystä sähköstä tai 2 §:n 5 f kohdassa määritellystä lämpöpumpussa tai 2 §:n 5 h kohdassa määritellystä sähkökattilassa tai 2 §:n 5 j kohdassa määritellystä geotermisen lämmön kiertovesipumpussa käytetystä sähköstä ja
tieto siitä, onko II veroluokan sähkön luovutuksessa kyse sähköverolain 6 §:n mukaisesta sähkön kulutukseen luovutuksesta, vai II veroluokalla hankitun sähkön edelleen luovuttamisesta.
2 §
Annettavat tiedot H R ja H T luokan biokaasun luovutuksistaAnnettavat tiedot ovat:
yrityksen nimi;
Y-tunnus;
kalenterivuoden aikana luovutetun kestävyyskriteerit täyttävän biokaasun määrä megawattitunteina;
tieto siitä, täyttääkö biokaasu sähköverolain 2 §:n 14 b kohdassa tarkoitetut kestävyyskriteerit H R vai H T tuotteen mukaisesti ja
tieto siitä, onko kestävän biokaasun luovutuksessa kyse valmisteverotuslaissa tarkoitetusta kulutukseen luovutuksesta vai kestävän biokaasun edelleen luovuttamisesta.
3 §
Tietojen antamisen ajankohtaTiedot on annettava Verohallinnolle viimeistään tuen myöntämisvuotta seuraavan helmikuun viimeisenä päivänä.
4 §
VoimaantuloTämä päätös tulee voimaan 5 helmikuuta 2025.
Päätöksellä kumotaan Verohallinnon päätös valmisteverotuksessa annettavista tuensaajakohtaisista tiedoista (1101/2021).